Oneerlijke of misleidende
handelsprakijken.
- Home
- /
- Oneerlijke of misleidende handelspraktijken
Oneerlijke handelspraktijken melden
Vermoedt u oneerlijke handelspraktijken en wilt u deze graag melden bij de ACM? Dan is het verstandig dat u een advocaat inschakelt die u bijstaat. U wilt er immers zeker van zijn dat u een gefundeerde klacht indient.
Wat zijn oneerlijke handelsprakijken en waar kunt u die melden?
Consumenten worden beschermd tegen ondernemingen die hen misleiden of agressief benaderen. Voorbeelden van misleiding zijn: prijzen noemen en niet alle bijkomende kosten vermelden of een product als ‘gratis’ aanprijzen, terwijl er toch kosten aan zijn verbonden. Uiteraard mag uw onderneming zelf ook geen oneerlijke handelspraktijken erop na houden.
ACM houdt toezicht op de naleving van de consumentenregels. Het is van belang om als onderneming uw consumentenrechtelijke compliance goed op orde te hebben. ACM handhaaft de regels namelijk actief. Zij kan substantiële boetes opleggen aan ondernemingen die in strijd handelen met de regelgeving omtrent oneerlijke of misleidende handelspraktijken.
Neem contact op
Heeft u oneerlijke handelspraktijken opgespoord en wilt u deze graag melden bij ACM? Wij hebben kennis van diverse sectoren en ondersteunen u op deskundige wijze. Heeft u nog vragen over onze diensten? Neem dan contact met ons op via +31 (0)6 466 127 08 (Esther van Aalst) of +31 (0)6 232 994 54 (Claudia Koken). Daarnaast kunt u een e-mail naar info@complawyers.nl of vul ons contactformulier in.