Heeft u last van oneerlijke handelspraktijken of is uw onderneming onderworpen aan een onderzoek van de ACM? Dan is het verstandig dat u een gespecialiseerd advocaat inschakelt.
Wat zijn oneerlijke handelspraktijken en waar kunt u die melden?
Consumenten worden beschermd tegen ondernemingen die hen misleiden of agressief benaderen. Voorbeelden van misleiding zijn: prijzen noemen en niet alle bijkomende kosten vermelden of een product als ‘gratis’ aanprijzen, terwijl er toch kosten aan zijn verbonden.
ACM houdt toezicht op de naleving van de consumentenregels. Het is van belang om als onderneming uw consumentenrechtelijke compliance goed op orde te hebben. ACM handhaaft de regels namelijk steeds actiever en kan substantiële boetes opleggen aan ondernemingen die in strijd handelen met de regelgeving omtrent oneerlijke of misleidende handelspraktijken.
Neem contact met ons op
Wilt u advies over oneerlijke handelspraktijken of bent u onderworpen aan een onderzoek van de Autoriteit Consument en Markt? Wij hebben de kennis en ondersteunen u op deskundige wijze. Heeft u nog vragen over onze diensten? Neem dan contact met ons op via info@complawyers.nl of bel +31(0)6 232 99 454 (Claudia Koken) of +31(0)6 466 12 708 (Esther van Aalst).
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat de site zo soepel mogelijk voor u draait. Bekijk ons privacybeleid of klik op "Accepteren" om hiermee in te stemmen en door te gaan met uw bezoek aan onze site.AccepterenWeigeren