Vermoedt u oneerlijke handelspraktijken en wilt u deze graag melden bij de ACM? Dan is het verstandig dat u een advocaat inschakelt die u bijstaat. U wilt er immers zeker van zijn dat u een gefundeerde klacht indient.
Wat zijn oneerlijke handelspraktijken en waar kunt u die melden?
Consumenten worden beschermd tegen ondernemingen die hen misleiden of agressief benaderen. Voorbeelden van misleiding zijn: prijzen noemen en niet alle bijkomende kosten vermelden of een product als ‘gratis’ aanprijzen, terwijl er toch kosten aan zijn verbonden. Uiteraard mag uw onderneming zelf ook geen oneerlijke handelspraktijken erop na houden.
ACM houdt toezicht op de naleving van de consumentenregels. Het is van belang om als onderneming uw consumentenrechtelijke compliance goed op orde te hebben. ACM handhaaft de regels namelijk actief. Zij kan substantiële boetes opleggen aan ondernemingen die in strijd handelen met de regelgeving omtrent oneerlijke of misleidende handelspraktijken.
Neem contact met ons op
Heeft u oneerlijke handelspraktijken opgespoord en wilt u deze graag melden bij ACM? Wij hebben kennis van diverse sectoren en ondersteunen u op deskundige wijze. Heeft u nog vragen over onze diensten? Neem dan contact met ons op via +31 (0)20 799 76 32 of +31(0)6 232 99 454.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat de site zo soepel mogelijk voor u draait. Bekijk ons privacybeleid of klik op "Accepteren" om hiermee in te stemmen en door te gaan met uw bezoek aan onze site.AccepterenWeigeren